Back to school: drugie śniadanie

Tagi: back to school, drugie śniadanie, pysznie, zdrowo,

Sierpień 29, 2017


Początek roku szkolnego zbliża się nieubłaganie… Czas na przygotowanie dla swoich pociech pysznych, pożywnych śniadań, które będą mogły wszamać pomiędzy lekcjami.

Przedstawiamy Wam kilka pomysłów na pyszne, ciekawe, a przede wszystkim zdrowe przekąski, które warto przygotować naszym małym milusińskim, kiedy wrócą już do szkolnej codzienności. Jak wiadomo, nie ma nic lepszego niż własnoręcznie przygotowane drugie śniadanie. Dzięki szykowaniu takiego posiłku wiemy dokładnie, co trafi do brzuchów naszych dzieci. I wcale nie muszą to być nudne, oklepane kanapki z żółtym serem. Przekonajcie się sami!

#1 Tortilla

Zamiennik klasycznej kanapki, a sprawdzi się równie dobrze. Wystarczy posmarować naleśnik pastą, kremem orzechowym lub domowym pasztetem, dodać odrobinę warzyw – i gotowe! Szybko, smacznie, i z pomysłem. Gwarantujemy, że Wasze dzieci wrócą z pustymi pojemnikami!

#2 Przekąska na zimno

Świetnym pomysłem jest zmiksowanie jogurtu naturalnego z ulubionymi owocami dziecka. To gwarancja smacznego i zdrowego drugiego śniadania, które maluch zje ze smakiem. Warto pamiętać, że najlepiej taki jogurt umieścić w specjalnym pojemniku, który utrzymuje niską temperaturę, minimalizując ryzyko zepsucia posiłku.

#3 Pieczone warzywa

To świetna alternatywa dla tradycyjnych posiłków: wystarczy pokroić wybrane warzywa, np. ziemniaki, bataty, marchewki lub kalafiora, przyprawić je świeżymi ziołami, upiec i gotowe! Pyszne i zdrowe, spakowane do pojemnika termicznego, który podtrzyma temperaturę, będą stanowiły smaczne drugie śniadanie na ciepło.

#4 Kanapki inaczej

Jeśli Twojemu dziecku znudziły się tradycyjne kanapki, możesz poeksperymentować z ich formą i wypełnieniem. Zamiast klasycznego kształtu pajdy chleba, do wycięcia ciekawej formy możesz użyć foremki do ciastek. Zamiast plastra szynki – roślinną pastę lub masło orzechowe. Przekonasz się, że Twój maluch kocha zmiany!

#5 Warzywa, owoce, nasiona…

To zdrowa alternatywa dla chipsów, słodyczy lub żelków. Przygotuj kilka ulubionych owoców lub warzyw, pokrój na małe kawałki i zapakuj do pudełeczka. Wsyp odrobinę nasion, np. słonecznika, orzechy, pestki dyni (oczywiście nie solone!) i pyszna przekąska gotowa.

Mamy nadzieję, że z naszymi podpowiedziami powrót Waszych pociech do szkoły będzie dla nich mniej bolesny, a bardziej pyszny i zdrowy. Ahoj szkoło!

 


Comments

comments

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis
Poprzedni wpis
Z okazji zbliżającego się wielkimi krokami weekendu mamy dla Was…